FIZYKOTERAPIA

Leczenie i diagnostyka czynnikami fizykalnymi pochodzącymi z różnych źródeł. W tutejszej przychdni dysponujemy aparaturą którymi wykonujemy następujące zabiegi :

Elektrolecznictwo :

Leczenie przy pomocy prądu stałego oraz impulsowego małej i            średniej        częstotliwości.

• jonoforeza : wprowadzenie leku do tkanek przy pomocy prądu stałego
    • prądy diadynamiczne (DD) : poprawia krążenie, dział przeciwbólowo i przeciwobrzękowo
    • prądy interferencyjne : działanie ma podobne do DD, dodatkowo wywiera silne oddziaływanie na tkanki głębokie

elektro

• prądy Traberta :  powodują rozluźnienie napiętych mięśni, maja działanie przeciwbólowe
  • elektrostymulacja : zapobieganie zanikom mięśniowym, usprawnianie upośledzonych grup mięśniowych
  • TENS : działnie przeciwbólowe stosowane w bólach przewlekłych
  • tonoliza : działnie spazmolityczne

Ciepłolecznictwo :

Lecznicze oddziaływanie termiczne na chore tkanki.solux

• sollux – lampa emitująca promieniowanie podczerwone wywołująca ogrzanie tkanek powierzchownych zwiększając ich trofikę. Działa przeciwbólowo i rozluźniająco.
  • scanlab – bezpieczna diatermia krótkofalowa powodująca przegrzanie tkanek głęboko usytuowanych.
  • ultradźwięki – fala dźwiękowa powodująca wytwarzanie ciepła endogennego wewnątrz tkanek o działaniu przeciwbólowym, przeciwzapalnym oraz przeciwobrzękowym.

Hydroterapia :

Leczenie narządów ruchu przy pomocy zmiennego ciśnienia hydrostatycznego.
wirowka1

• kąpiele wirowe : (częściowe)
    • kończyny górne
    • kończyny dolne
  • kąpiele perełkowe

Magnetoterapia :

Terapia lecznicza polem magnetycznym niskiej częstotliwości, stymuluje uwapnienie        kości (zastosowanie w osteopenii i osteoporozie)

• magnetronik : działanie przeciwbólowe, mg1przeciwzapalne, przeciwobrzękowe oraz przyspiesza zrost tkanek kostnych.
  • magnetostymulacja : leczenie chorób neurologicznych (udary, SM), zwalczanie migren, bólu głowy.

Krioterapia :

Miejscowe oddziaływanie zimnego powietrza przy pomocy ciekłego azotu, schładzanie miejscowe do temperatury -120 -140 stopni Celsjusza.

Światłolecznictwo :

Działanie przeciwbólowe, przeciwobrzękowe,przeciwzapalne i biostymulacyjne.(przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek)

• laser punktowy
  • laser skaner